Nokia Lumia 1020 VS Huawei Ascend Mate - مقایسه نوکیا لومیا 1020 با هوآوی اسند میت
این سایت در مورد موبایل های روز دنیا می باشد
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان موبایل و آدرس mobile145.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 44
:: کل نظرات : 7

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 6

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 2
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 2
:: بازدید ماه : 202
:: بازدید سال : 739
:: بازدید کلی : 152078
Nokia Lumia 1020 VS Huawei Ascend Mate - مقایسه نوکیا لومیا 1020 با هوآوی اسند میت

با عرض سلام خدمت شما دوستان عزیز؛ در این بخش با شما خواهیم بود با نخستین مطلب در حوزه مقایسه برترین گوشی های موبایل دنیا از معتبر ترین برندها. رقیب های امروزی ما از دو شرکت هستند. یکی با سابقه ای طلایی غیر قابل انکار و دیگری با آینده ای رویایی و تضمین شده، دو گوشی که در این بخش برای مقایسه انتخاب شده اند عبارتند از ...

 

Nokia Lumia 1020

این محصول برای نوکیا یک محصول ویژه و به نسبت پر دردسر است. زیرا تا منتشر شدن لومیا 1020 توسط این شرکت فنلاندی شایعات بسیار متعدد و گمانه زنی های فراوانی در این خصوص وجود داشت. اما بالاخره پس از مدت ها انتظار کشیدن مشتاقان گوشی های نوکیا به خصوص سری لومیا ، نوکیا آخرین گوشی سری لومیا خود که 1020 می باشد را روانه بازار کرده است.

 

پس از اینکه لومیا 1020 خبرساز در معرض دید عموم قرار گرفت کارشناسان در خصوص آن اذعان داشتند :

" این گوشی در واقع تلفیقی از سری گوشی های دوربین محور نوکیا به پرچمداری PureView 808  با سری ویندوز موبایل های رویایی قبلی یعنی لومیا 920 می باشد. نکته قابل توجه در خصوص این گوشی این است که دوربین باورنکردنی 41 مگاپیکسلی که انحصاری نوکیا است بر روی این گوشی قرار گرفته است تا کاربر به مانند یک رویا علاوه بر کار کردن با ویندوز موبایل با یک ابر دوربین در حوزه ی موبایل نیز سر و کار داشته باشد."

 

Huawei Ascend Mate

تقریبا در این چند وقت اخیر همه ی ما به شنیدن نام برند هوآوی در اکثر محافل تکنولوژی عادت کرده ایم. این شرکت چینی به نوعی دست به کار بزرگی زد و توانست در مدت بسیار کوتاهی شهرت جهانی را برای خود دست و پا کند و ذهن مردم به خصوص مردم خاورمیانه را نسبت به گوشی های چینی روشن تر کند. این شرکت تقریبا هر چند و قت یکبار با معرفی محصول جدیدش تمامی محافل مربوط به صنعت گوشی را مال خود می کند.

هوآوی اسند میت نام آخرین گوشی طراحی شده توسط این شرکت است. به جرئت می توان گفت که اسند میت نیز تقریبا به اندازه ی لومیا 1020 بسیار خبرساز بود و همیشه شایعات زیادی در خصوص عملکرد آن منتشر می شد.

 

اما هوآوی با رونمایی از اسند میت تقریبا چیزی چند برابر شایعات در معرض دید قرار داد. مسئول روابط عمومی هوآوی با رونمایی از این گوشی در نمایشگاه CES 2013 ، این محصول را به طور کامل معرفی کرد. او معتقد بود :

"با اینکه این گوشی جزو سری فبلت های تلقی می شود اما صفحه نمایش 6.1 اینچی آن چیزی فراتر از یک فبلت ساده به نظر می آید..."

با توجه به توضیحات مقدمه قطعا دریافته اید که چه ابر گوشی هایی را می خواهیم در این قسمت مقایسه کنیم ، مقایسه ای که قرار است بر روی ریز ترین بخش ها و کوچکترین نقاط ضعف و قوت متمرکز شود تا شما خودتان دریابید که محصول رویایی هوآوی برتر است یا شاهکار نوکیا.

 

مشخصات کلی :

فرم هر دو گوشی تحت عنوان یک فرمت ساده شناخته می شود. همچنین هردو قابلیت بهره مندی از تنها یک سیم کارت را دارند.

از نظر وزن ، برتری با محصول نوکیا با تنها 158 گرم وزن خالص است. البته از این حیث وزن 198 گرمی اسند میت در مقایسه با سایر گوشی های هوشمند به خصوص فبلت ها خیلی به مطلوب به نظر می رسد.

ضخامت لومیا 1020 به طور دقیق 10.4 میلیمتر است که از این نظر محصول هوآوی با 0.5 میلیمتر بهبود ضخامت 9.9 میلیمتری را برای گوشی خود در نظر گرفته اند.

 

 

 

 از نظر طول و عرض هم از قبل گفته شد که اسند میت یک فبلت تمام عیار است از این رو طبق قاعده اندازه بزرگتری نسبت به لومیا 1020 دارد. در این بخش اندازه ی سند میت 136.5 در 85.7 میلیمتر است که در مقایسه با اندازه ی 130.4 در 71.4 لومیا 1020 به نسبت بزرگتر به نظر می رسد.

 

پردازنده :

در این بخش به نوعی مقایسه کردن این دو گوشی خیلی دشوار است. زیرا هر دو گوشی از پردازنده های فوق العاده قدرتمندی استفاده می کنند که هر کدام برای خود صاحب سبک هستند.

مدل پردازنده و چیپست های اسند میت  Huawei K3V2 Chipset و  Quad-Core CPU می باشد. چیپست هوآوی که اختصاصی خودش است و همیشه از بهترین ها بوده است. سی پی یو Quad-Core که دیگر جایی را برای صحبت باقی نمی گذارد.

لومیا 1020 از پردازنده قدرتمند Qualcomm Snapdragon S4 بهره مند است. پردازنده ای که با نو آوری هایش توسط شرکت سازنده توانسته است اعتبار جهانی برای خود دست پا کند. همانطور که  گوشی‌ها و تبلت های امروزی  ،  قدرت کافی برای انجام بسیاری از کارهای سنگین را دارند و با توجه به پیچیدگی این کار پردازنده بیشتر کار خواهد کرد. همین امر باعث می‌شود که پردازنده ، گرمای زیادی تولید کند. چنین گرمایی باعث خواهد شد که سرعت و کارایی دستگاه به شدت افت پیدا کند. به مرور زمان، این گرما باعث صدمه دیدن سخت افزارهای دستگاه ،  به خصوص باتری آن می‌شود.

 کمپانی Qualcomm  برای مقابله با این مشکل، نسل جدیدی از پردازنده های موبایل را با نام Snapdragon S4 روانه بازار کرده است. این پردازنده در تست هایی که بر روی آن صورت گرفته به قدر قوی عمل کرده است که می تواند همیشه گوشی را خنک نگهدارد. همچنین در این بخش لومیا 1020 از پردازنده Dual-Core Krait CPU نیز استقاده می کند.

 

مشابهت پردازنده های این دو گوشی زمانی مشخص می شود که بدانید سرعت پردازش هر دو گوشی 1.5GHz می باشد. 1.5 گیگاهرتز سرعتی خیلی فراتر از بهترین محصولات در برخی از شرکت های معتبر دیگر می باشد که این گوشی ها صاحب آن هستند.

پردازنده های گرافیکی هم در هر دو گوشی بسیار قدرتمند و با کیفیت هستند فقط در این بخش محصول هوآوی از پردازنده معروف تری بر خلاف CPU اش استفاده می کند. پردازنده گرافیکی هوآوی Intel XMM6260 است. Adreno 225 نیز پردازنده گرافیکی به کار گرفته شده در لومیا 1020 می باشد. البته این را باید بگوییم که در این قسمت پردازنده گرافیکی نوکیا کمی قدرتمند تر از محصول هوآوی است. دلیل آن هم که در ادامه مقاله بیشتر به آن می پردازیم دوربین 41 مگاپیکسلی و همچنین صفحه نمایش لومیا 1020 می باشد.

 

حافظه :

در بخش حافظه Ram  هر دو محصول از کیفیت مطلوب و در عین حال یکسانی برخوردارند. حافظه رم مربوط به این محصولات 2048 مگابایت می باشد. اما لومیا 1020 در بخش حافظه داخلی تقریبا دو برابر بیشتر از اسند میت گنجایش دارد. البته نوکیا حافظه داخلی 32768 مگابایتی خود را در ازای نداشتن امکان نصب رم بر روی گوشی اختیار کرده است وگرنه محصول هوآوی در کنار 16384 مگابایتی که حافظه داخلی دارد می تواند رم microSD را تا سقف 32 گیگابایت را نیز ساپورت کنید.

به نظر می رسد در بخش حافظه ، کار هوآوی کمی سنجیده تر بوده است. زیرا برخی از افراد که به حجم های بسیار زیادی نیاز دارند در کار کردن با لومیا 1020 با نوعی محدودیت مواجه می شوند.

 

شبکه های ارتباطی :

اولین نکته باند شبکه 2G است که هر دو گوشی تمامی ورژن های آن پشتیبانی می شود. در قسمت باند 3G هم وضع کاملا برابر است و دو رقیب دوشادوش هم تمامی ورژن ها را ساپورت می کنند. اما شبکه 4G در این بخش تنها توسط محصول نوکیا پشتیبانی می شود. البته در حال حاضر در ایران این قابلیت چندان هم برای ما مهم تلقی نمی شود زیرا هنوز از امکانات آن در ایران بهره برداری صورت نگرفته است ولی در سایر کشور ها قطعا یک شبکه قدرتمند تلقی می شود.

در بخش های GPRS  ، GPS ، WLAN و Edge  هر دو محصول تقریبا به صورت یکسان عمل می کنند و تنها در یک سری جزئیات ریز مانند قابلیت UP to 236.8 kbps در بخش Edge لومیا به نسبت بهتر عمل کرده است.

اما در بخش بلوتوث اسند میت عقب افتادگی بخش Edge را جبران کرده و با ارائه بلوتوٍث نسخه 4.0 یک رویای بلوتوثی را برای ما به ارمغان آورده است. البته نوکیا هم در لومیا 1020 از نسخه بروز 3.0 بلوتوث استفاده کرده است که این نسخه هم به نسبت سریع است ولی در مقایسه با نسخه 4.0 کمی عقب تر است.

 

صفحه نمایش :

صفحه نمایش ها هم یکی از مهم ترین ملاک های ارزش یک گوشی هستند که در این بخش نوکیا با ارائه صفحه خازنی از نوع AMOLED توانسته یکی از بهترین نکات مد نظر کاربران به بهترین نحو ممکن مورد توجه قرار دهد. AMOLED به کار رفته در لومیا 1020 تا رزولوشن 768 در 1280 را پشتیبانی می کند.

 

 

 

هوآوی در این بخش به گفته خودش برای مقرون و به صرفه در آمدن قیمت مصرف کننده اسند میت در آن از صفحه نمایش بروز اما ضعیف تر نسبت به آمو ال ای دی نوکیا از صفحه خازنی IPS LCD استفاده کرده است.

 

 

 

از نظر اندازه صفحه نمایش ، نمایشگر 6.1 اینچی هوآوی نسبت به نمایشگر 4.5 اینچی نماینده نوکیا کمی دلچسب تراست اما صفحه نمایش به کار گرفته شده توسط نوکیا از قابلیت های کاربردی مانند مالتی تاچ و صفحه ضد خش نیز به طور کامل پشتیبانی می کند که در مقابل هوآوی تنها قابلیت قابل توجهی که در این بخش دارد امکان دریافت چندین لمس به صورت همزمان است.

 

 

 

دوربین :

در این بخش تقریبا جای صحبتی برای مقایسه نیست زیرا دوربین 41 مگاپیکسلی لومیا 1020 کجا و دوربین 8 مگاپیکسلی اسند میت کجا! البته در دوربین دوم گوشی برتری از آن هوآوی است که دوربینش با کیفیت HD 720p ارائه شده و در مقابل نوکیا در این بخش تنها به یک دوربین 1.2 مگاپیکسلی بسنده کرده است.

 

 

 

ابعاد فیلمبرداری را تقریبا هوآوی با کیفیت Full HD  در مقابل کیفیت 1080p نوکیا برده است. البته رزولوشن هر دو رقیب در این بخش 1920 در 1080 بوده و هر دو قابلیت ضبط 30 فریم رد ثانیه را دارا می باشند.

 

 

 

صدا :

در این بخش هر دو گوشی از فیش 3.5 میلیمیتری صدا به همراه فرمت های WAV  و MP3 پشتیبانی کامل می کنند. البته بلندگو های لومیا 1020 با دارابودن امکاناتی نظیر Dolby Digital Plus و Dolby headphone enhancement در مقابل تنها قابلیت تقویت کننده Dolby Mobile موبایل اسند میت به نسبت برتری خود را نشان داده اند.

 

 

 

سیستم عامل :

در این بخش هر دو گوشی از سیستم عامل های محبوب و معتبری استفاده می کنند. لومیا 1020 با سیستم عامل Microsoft Windows Phone و در مقابل هوآوی اسند میت با سیستم عامل محبوب اندروید نسخه 4.1 Jelly Bean توانسته اند محبوبیت خاصی را برای علاقه مندان ایجاد کنند.

 

 

 

در امور نرم افزاری تقریبا دو سیستم پا به پای هم پیش رفته اند. فقط در برخی بخش ها لومیا 1020 به دلیل دارا بودن ویندوز موبایل توانسته ارائه کننده بهتری باشد ؛ مثلا در پشتیبانی فرمت های تصویری نماینده نوکیا تقریبا تمامی فرمت های رایج را پشتیبانی می کند این در حالی است که اسند میت در این بخش ها کمی محدودتر جلوه می کند.

 

باتری :

آخرین نکته مهمی که در مقایسه این دو رقیب سر سخت باقیمانده است باتری آن ها است. در این بخش لومیا 1020 در باتری لیتیومی استاندارد مدل BV-5XW و هوآوی هم از باتری لیتیومی قدرتمندی استفاده می کند. ظرفیت باتری لومیا 2000 و در مقابل برای اسند میت 4050 میلی آمپر ساعت می باشد.

 

جمع بندی سردبیر: تنها نکته ای که در این مقایسه مطرح نشد ظاهر دو گوشی است. فکر می کنیم این بخش دیگر مربوط به اعداد و ارقام و نظرات کارشناسانه نمی شود و تنها به سلیقه افراد بستگی دارد. از این رو قاضی این بخش خودتان باشید.

 به طور کلی هر دوگوشی معرفی شده توانسته اند در بخش های مختلف از هم پیشی بگیرند و واقعیت های باورنکردنی از دنیای گوشی موبایل را به معرض نمایش بگذارند. حال اینکه کدام گوشی بهتر و کاملتر است را با توجه به توضیحاتی که دادیم بر عهده خودتان می گذاریم چون این درک شما از خواسته هایتان هست که انتخاب را می سازد.



تعداد بازدید از این مطلب: 868
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : amir
تاریخ : شنبه 10 اسفند 1392
نظرات
مطالب مرتبط با این پست

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
صفحات
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید